Każdy chociaż raz myślał o założeniu swojego biznesu. Daje to nam możliwość zarobku bez szefów, przełożonych czy kierowników. Możemy sami ustalać sobie zakres działań, godziny pracy – lecz musimy pamiętać, że wiąże się to z dużą odpowiedzialnością ale też z pewną elastycznością.
Praca w domu
Niekoniecznie jesteśmy zobowiązani do wynajmu specjalnego pomieszczenia dla naszej działalności – ponieważ wiadomo – wiąże się to z kosztami. A co jeśli nie wiemy czy firma na pewno przyniesie wystarczające zyski, aby nie dość, że utrzymać się z niej a co dopiero utrzymać również pomieszczenie na przykład biurowe? Nie wspominając już o dodatkowych pracownikach. Coraz częściej mówi się o firmach, które prowadzą działalność w domu. Nawet lekarze, terapeuci czasami wykorzystują pokój w domu zamiast wynająć specjalne miejsce do tego. Salony fryzjerskie, kosmetyczne często prowadzą działalność u siebie w domu lub na przykład na niższym piętrze jeśli mają większe domy. Można zaoszczędzić a poza tym praca w domu jest bardzo przyjemna. Małą firmę lub taką, która dopiero powstaje możemy prowadzić w domu o ile nie zamierzamy prowadzić hurtowni oczywiście.
Chociaż w dzisiejszych czasach prawie każdą działalność możemy zaczynać w domu. Nawet sklep internetowy możemy prowadzić z domu – jak wiemy nie koniecznie potrzebujemy do tego hurtowni.
Firma w mieszkaniu ma wiele pozytywnych aspektów. Na pewno dużo osób ceni sobie pozytywne strony takiej opcji – przynajmniej na początku.
Koszty i oszczędność
Firma w mieszkaniu oczywiście niesie za sobą koszty wliczając zużycie prądu na różne urządzenia, ogrzewanie. Ale możemy się z tego rozliczyć na koniec roku i włożyć to w nasze koszty firmy.
Jest to dużo papierowej roboty i liczenia ale jeśli komuś zależy na oszczędności i małych kosztach jest to dobry wybór. Wiadomo, że jeśli firma zyska wielu klientów to będziemy musieli zatrudnić jakąś osobę dodatkowo do pracy. Wtedy już od nas zależy czy prowadzenie biura w domu nadal jest dobrym sposobem. Wynajęcie małego pomieszczenia szczególnie w dużych miastach jest dość drogie jednak musimy zapewnić klientom oraz naszym pracownikom odpowiednie pomieszczenie do obsługi, jak i do spotkań.
Atmosfera domowego zacisza jest w niektórych zawodach nieprzychylna klientom. Czują jakąś złą atmosferę , lecz jeśli nasz zawód nie jest związany z obsługą klienta twarzą w twarz to jak najbardziej możemy prowadzić firmę ze swojego domu a nawet ze swojego łóżka.
Lekarze oraz terapeuci zazwyczaj mają oddzielne pokoje, aby inni domownicy nie przeszkadzali a pacjenci nie czuli się niekomfortowo.