Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Jak otworzyć sklep internetowy?

3 października 2019

Dokonywanie zakupów przez Internet to opcja, która przypada do gustu wielu zabieganym Polakom, którzy nie mają czasu na odwiedzenie galerii handlowych oraz supermarketów. Rynek takich zakupów systematycznie wzrasta z każdym kolejnym rokiem, dlatego nie może dziwić fakt, że liczna sklepów internetowych systematycznie przybywa.

Biznes w sieci

Coraz więcej osób, sprzedawców chce przenieść swój biznes do sieci, ponieważ niesie to ze sobą wiele korzyści. Jak otworzyć sklep internetowy? Nie trzeba do tego żadnych specjalnych pozwoleń, droga formalna nie różni się zbytnio od tej towarzyszącej otworzeniu tradycyjnego sklepu. W celu otworzenia sklepu internetowego konieczne będzie zatrudnienie specjalisty z dziedziny informatyki oraz wykupienie domeny oraz miejsca na serwerze. O szatę graficzną, konieczne będzie zatrudnienie grafika.
Podobnie jak w przypadku tradycyjnych sklepów, aby prowadzić sprzedaż pewnych produktów drogą internetową, konieczne będzie uzyskanie do tego specjalnych pozwoleń. Chodzi o wyroby medyczne, broń, nasiona, alkohole.
Polskie prawo jednoznacznie określa dopuszczalne formy prowadzenia sklepu internetowego. Właściciele mają tutaj bardzo dużą swobodę, ponieważ sklepu nie prowadzić jedynie w formie spółki partnerskiej. Jeśli sklep będzie funkcjonować na zasadzie jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej, konieczne jest zarejestrowanie go w CEIDG. Pozostałe formy działalności wymagają wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.

Dokładna analiza

W przypadku wyboru jednoosobowej formy prowadzenia działalności gospodarczej może korzystać z obniżonych, tzw preferencyjnych stawek ZUS przez okres pierwszych 24 miesięcy funkcjonowania. Wtedy nie ma obowiązku opłacania choćby nawet składek trafiających do Funduszu Pracy.
Przy zakładaniu sklepu internetowego ważne jest to, aby dobrze przeanalizować wszystkie kwestie techniczne oraz organizacyjne. W pierwszej kolejności koniecznie należy wybrać odpowiednią domenę. Najlepiej aby była ona krótka i bardzo łatwa do zapamiętania. Dobra domena jest jednym z elementów kształtujących pozytywnych wizerunek i sposób postrzegania sklepu w oczach potencjalnych klientów. Aby klienci dowiedzieli się o sklepie oraz jego asortymencie, obowiązkowo należy przeprowadzić kampanię reklamową. Pozycjonowanie sklepu oraz promowanie go w portalach społecznościowych to właściwa droga do pozyskiwania nowych klientów. Marketing internetowy dobrze jest powierzyć specjalistom. Usługi z tego zakresu świadczone są przez agencje interaktywne oraz agencje reklamowe działające online.

Redakcja lekkikoszyk.pl

Witaj w naszej redakcji, gdzie finanse, biznes, ciekawostki oraz praktyczne porady łączą się, by dostarczyć Ci niezbędnej wiedzy i inspiracji do osiągnięcia sukcesów zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym! Jesteśmy miejscem, gdzie praktyczna wiedza dotycząca finansów, strategii biznesowych oraz ciekawostek ekonomicznych łączy się z artykułami o codziennych wyzwaniach prowadzenia własnej działalności.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Na czym polega ochrona osób i mienia?
Niszczenie dokumentów a przepisy
Wynajem kopiarki

Jesteś zainteresowany reklamą?